תקדים חמור: תחנת רדיו ישראלית תשדר בעיצומו של יום הכיפורים

    דוד לזר 3 Comment on תקדים חמור: תחנת רדיו ישראלית תשדר בעיצומו של יום הכיפורים
    13:53
    02.05.24
    מיכל ירושלמי No Comments on בשידור חי: הרבנית משטפנשט עשתה הפרשת חלה

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    כבר תקופה שרדיו א-שמס מנהל מאבק בבג"צ בכדי שיתיר לו לשדר ביום הכיפורים. לפני כשנה עתר הרדיו לבג"צ שהוציא צו ביניים. כיום ועדת הרדיו במועצת הרשות השנייה החליטה כי הרדיו יהיה רשאי לשדר בעיצומו של יום הכיפורים.

    יצוין, כי מדובר בתחנת רדיו ערבית שעובדיה ערבים וקהל היעד שלה גם כן ערבים – טיעון שנטען על ידי העותרים.

    אחד ממובילי המאבק הוא ח"כ זוהיר בהלול, ששימש בעבר כאחד משדרני התחנה, אמר בשנה שעברה כי "ברור לי שלרשות השניה היתה מוטיבציה למצוא פתרון יצירתי לבעיה זו, אבל כנראה בגלל דוחק הזמן נבצר ממנה לשנות את החלטתה שרדיו א-שמס לא ישדר ביום הכיפור, ולכן לא נותרה בידינו אלא לפנות לבג"ץ ואנו שמחים על התוצאה. כנראה נפתח דף חדש".

    היום אמרה אוה מדז'יבוז', יו"ר מועצת הרשות השנייה כי "יום כיפור הוא יום קדוש לעם ישראל ולמדינת ישראל, הוא חג דתי של העם היהודי. יחד עם זאת, מתוך אמונתנו שיחס שווה הוא ההסתכלות על צרכי השונה, אנחנו מאפשרים החלטה מהפכנית זו המתחשבת באמונתם וברגשותיהם של אזרחי ישראל הערבים. נבהיר כי החלטה זו איננה פוגעת או משנה במשהו את קדושתו של יום הכיפורים במדינת ישראל ואני מברכת את המועצה על ההחלטה האמיצה והושטת היד לציבור הערבי בישראל".

    בתגובה אמר מנכ"ל תחנת הרדיו סוהיל כראם כי "רדיו א-שמס הצליח בתום מאבק עקרוני שהוביל, להביא לשינוי מהותי המאפשר לראשונה לכלי תקשורת ערביים לשדר ביום כיפור. בהחלטה זו קיבלה הרשות השנייה את עמדתנו, עמה הלכנו בשעתו לבית המשפט העליון, כשקבעה כי יום כיפור הינו חג יהודי דתי המיועד ליהודים בלבד, ואינו יום לאומי".

    לדבריו, "ההחלטה הזו היא בבחינת ניצחון למי שרוצה בחופש דת, ולמי ששואף לראות כאן מדינה שהיא גם דמוקרטית ולא רק יהודית. המאבק שהוביל רדיו א-שמס מוכיח כי למיעוט הערבי במדינת ישראל יש יכולת לשנות, וכי אינו נרתע מפני אלו המנסים לכפות עליו עקרונות בלתי דמוקרטיים".



    3 תגובות

    מיין תגובות
    1. 3

      ה' ישמור לא נפתח פה אבל ככה זה מתחיל ומי יודע עם מה זה יכול להסתיים

    2. 2

      על גוי של שבת שמעתם? דיייי

    3. 1

      אז אל תאזינו !!!
      תתחילו לדאוג לציבור החרדי ותעזבו את הציבור החילוני